Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.
Prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226
Jančář, Milan ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Augustin, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o možnostech prodloužení životnosti letounů ZLIN Z 126 a 226, které jsou i přes své stáří a dávno ukončenou výrobu stále oblíbené a rozšířené nejen v České republice. Se stářím těchto strojů souvisí také fakt, že některé letouny se již nezadržitelně blíží své hranici životnosti a sílí tak zájem po jejich co nejdelší době letuschopnosti, jak po technické, tak legislativní stránce. Jak již bylo zmíněno v mé bakalářské práci, v průběhu existence této modelové řady nebyla zjištěna žádná zásadní provozní poškození s výjimkou sporadické vrstevnaté koroze pásnic křídla. Praxe s údržbou těchto letounu tak poukazuje na jisté podhodnocení současného limitu až 5500 letových hodin a je tedy nasnadě navrhnout možný postup pro zvýšení současného limitu. V diplomové práci je tedy v této souvislosti uvažována možnost výroby nových pásnic křídel z jiného materiálu, provedený únavový výpočet pro křídlo s vyměněnými pásnicemi a navržen technologický postup této výměny tak, aby letouny ZLIN Z 126 a 226 mohly být bezpečně provozovány i nadále.
Bezpečná recyklace elektrošrotu
Rekonix, Praha ; BNV consulting, s.r.o., Praha ; RRA Plzeňského kraje, Plzeň ; IREAS, Institut pro strukturální politiku, o.p.s., Praha ; SPDS-APOREKO, Praha ; Českomoravská elektrotechnická asociace, Praha ; České centrum čistší produkce, Praha ; APUSO plus, a.s., Praha ; Kyjanková, Radana ; Furyová, Marcela ; Novotný, Radek ; Sýkora, Marek ; Šlajsová, Lenka ; Stefanová, Markéta ; Slavík, Jan ; Vlčková, Jitka ; Bukolský, Milan ; Pokorná, Taťána ; Beneš, David ; Ulverová, Tereza ; Christianová, Anna ; Uskokovičová, Lenka
Svazek obsahuje přílohy č. 4, 5 a 6 k návrhové části projektu. Příloha 4: Hlášení o úpravě (zpracování) využívání a odstraňování elektroodpadu. Příloha 5: Finanční toky ve státech EU. Příloha 6: Podklady pro vypracování prováděcího právního předpisu k "elektrošrotové" novele zákona o odpadech.
Bezpečná recyklace elektrošrotu
Rekonix, Praha ; BNV consulting, s.r.o., Praha ; RRA Plzeňského kraje, Plzeň ; IREAS, Institut pro strukturální politiku, o.p.s., Praha ; SPDS-APOREKO, Praha ; Českomoravská elektrotechnická asociace, Praha ; České centrum čistší produkce, Praha ; APUSO plus, a.s., Praha ; Kyjanková, Radana ; Furyová, Marcela ; Novotný, Radek ; Sýkora, Marek ; Šlajsová, Lenka ; Stefanová, Markéta ; Slavík, Jan ; Vlčková, Jitka ; Bukolský, Milan ; Pokorná, Taťána ; Beneš, David ; Ulverová, Tereza ; Christianová, Anna ; Uskokovičová, Lenka
Návrhová část projektu obsahuje návrhy kritérií pro výrobu elektrozařízení s ohledem na usnadnění demontáže zařízení, kritéria pro technologie demontáže z hlediska opětovného použití součástek a materiálů, materiálového využití získaných frakcí, bezpečnosti práce a ochrany zdraví, dopadu technologických postupů demontáže na životní prostředí a ekonomiky těchto kroků. Dále obsahuje návrhy kritérií energetického využití OEEZ, návrh bezpečného odstranění zůstatků OEEZ, návrh postupů k dosažení předepsaných kvót, návrh databáze preventivních opatření pro výrobky a nakládání s OEEZ, návrh databáze postupů pro znovupoužití a využití součástek a materiálů. Zahrnuje rozpracovanou analýzu potřeb - zejména na poli technologických procesů, technologií apod., navržení komplexního systému sběru, svozu, demontáže, materiálového a dalšího využití, návrh sítí k předávání informací od výrobců spotřebitelům o materiálovém složení, obsahu nebezpečných látek a označování výrobků a jejich součástí, návrh informačních toků od výrobců o materiálovém složení, obsahu nebezpečných látek, označování výrobků a jejich součástí, technolologii výroby ke zpracování OEEZ. Zpracován byl také návrh zabezpečení finančních toků a podíl účastníků v systému na finančních tocích.
Bezpečná recyklace elektrošrotu: Pilotní projekt - Analýza území svazku obcí mikroregion Radbuza se zaměřením na oblast odpadového hospodářství
RRA Plzeňského kraje ; Sýkora, Marek ; Šlajsová, Lenka
Analýza území svazku obcí mikroregion Radbuza se zaměřením na oblast odpadového hospodářství představuje kompletně množství sebraných odpadů za sledované území, zejména elektroodpadů. Obsahuje také analýzu nashromážděných odpadů ve vybraném sběrném dvoře.
Bezpečná recyklace elektrošrotu
BAMBAS-Elektrošrot, Skalice nad Svitavou ; Charita, Opava ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava ; Českomoravská elektrotechnická asociace, Praha ; České centrum čistší produkce, Praha ; APUSO plus, a.s., Praha ; Novotný, Pavel ; Bureš, Jiří ; Jurášek, Leon ; Krištofová, Dana ; Uskokovičová, Lenka
Svazek tvoří přílohy k návrhové části. Příloha 1: Příručka pro výrobce EEZ. Ekodesign a jeho využití pro EEZ, nebezpečné látky v EEZ a normy. Příloha 2: Příručka pro zpracovatele OEEZ. Definice elektrošrotu, pojmy, požadavky na množství OEEZ na hlavu a rok, zpětný odběr zařízení, sběr OEEZ, kritéria pro demontáž, požadavky na druhotnou surovinu z pohledu materiálové recyklace, skupiny EEZ, nebezpečné látky v malých domácích spotřebičích, součástky obsahující nebezpečné látky. Příloha 3: Možnosti energetického využití zůstatků OEEZ. Současný stav, problematika zbytkových odpadů po demontáži, obecnější pohled na problematiku alternativních paliv, hlášení o úpravě (zpracování), využívání a odstraňování elektroodpadů. Příloha 4: Finanční toky ve státech EU. Příloha 5: Podklady pro vypracování prováděcího právního předpisu k "elektrošrotové" novele zákona o odpadech.
Analýza odbytu složek vzniklých při zpracování autovraků v ČR
Consulteco, s.r.o, Mladá Boleslav
Studie přináší přehled aktuálních recyklačních zařízení materiálů z demontáže autovraků a slouží především jako vodítko pro zpravovatele autovraků, kde a jak mohou předat materiály po demontáži vraku k využití. Studie je podkaldem pro nasměrování dalšího vývoje zpracování autovraků tak, aby bylo zajištěno dosažení recykláčních kvót v roce 2015 (RQm 90 %, RQv 95 %).
Návrh optimální metodiky zpracování autovraků technologií totální demontáží s efektivním využitím odpadů získaných z autovraků včetně zlepšení systému zpětného odběru autovraků
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera ; Ruml, Václav
Právní rámec pro provozovatele zařízení (zákon o odpadech) ke sběru a zpracování autovraků. Přehled zpracovaných autovraků společnosti RUML-CZ, a.s. za období 2007. referenční vozidlo - technický popis referenčního vozidla a materiálové složení referenčního vozidla. Postup zpracování autovraku technologií totální demontáže (fáze demontáže, pracoviště demontážního střediska, personální zabezpečení, seznam demontovaných položek na jednotlivých pracovištích, přehled odpadů vznikajících na jednotlivých pracovištích, stupeň využití - kvóty). Varianty zpracování autovraků technologií totální demontáže.
Návrh optimální metodiky zpracování autovraků technologií totální demontáže s efektivním využitím odpadů získaných z autovraků včetně zlepšení systému zpětného odběru autovraků
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, Pardubice ; Ruml, Václav
V roce 2007 byly definovány varianty (scénáře) zpracování autovraků technologií totální demontáže. Při řešení bylo definováno schéma základního cyklu zpracování autovraků technologií totální demontáže, popsány jednotlivé fáze demontáže, jednotlivá pracoviště zařízení ke zpracování autovraku (demontážního střediska), demontované položky referenčního vozidla, vzniklé odpady, atd. Data a výstupy této nulté varianty, respektive varianty aktuálního trendu V0, budou použity pro modelovou simulaci.
Návrh optimální metodiky zpracování autovraků technologií totální demontáže s efektivním využitím odpadů získaných z autovraků včetně zlepšení systému zpětného odběru autovraků
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera ; RUML-CZ a.s., Sezemice ; Ruml, Václav
Předmětem řešení projektu je definování optimální metodiky zpracování autovraků za použití technologie totální demontáže s efektivním využitím odpadů získaných z autovraků. Je zkoumáno modelování a projektování demontážní linky pro zpracování autovraků průmyslovým způsobem. Metodika bude charakterizovat možnosti efektivního využívání odpadů, prevence a eliminace environmentálních rizik. Záverečná zpráva je rozdělena na devět částí: monitoring zpracování stanoveného vzorku dle scénářů, zpracování a vyhodnocení multikriteriální analýzy, definování efektivní metodiky zpracování autovraků, SWOT analýza procesu nakládání s autovraky, návrh systému zpětného odběru autovraků, návrh opatření a změn právních předpisů, prezentování nových postupů a metodiky na internetových stránkách s vlastní prezentací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.